Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Castrol ma 125 lat i nie boi się elektromobilności

Jeśli ktoś myślał, że w erze samochodów elektrycznych i elektromobilności firmy olejowe nie będą miały, co robić był w błędzie. Castrol kończy 125 lat i w nowe czasy wkracza z nową strategią i nowymi produktami.

W 2024 roku firma Castrol, globalny lider w sektorze środków smarnych oraz spółka grupy bp, obchodzi 125. rocznicę swego powstania. W związku z tym ogłoszono nową strategię „Naprzód, W górę, Z duchem czasu”. Z okazji 125. rocznicy powstało też specjalne okolicznościowe logo, które będzie używane przez cały jubileuszowy rok.

Akumulatory i płyny

Aby pozostać w czołówce innowacji i być gotowym na przyszłość, Castrol inwestuje w swoje globalne centra technologiczne w Chinach, Niemczech i obu Amerykach, a także realizuje inwestycję o wartości 60 milionów dolarów w nowe, ultranowoczesne centrum testowania akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV)
i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii.

Zgodnie ze strategią „Naprzód”, firma wprowadziła już na rynek całą gamę zaawansowanych technologiczne płynów pod marką Castrol ON do pojazdów elektrycznych – m.in oleje przekładniowe, płyny termalne i smary. Rosnący rynek pojazdów elektrycznych przez wiele lat będzie najprawdopodobniej współistniał z rynkiem silników spalinowych i hybrydowych. Celem jest też jednoczesne podnoszenie wydajności pojazdów spalinowych i hybrydowych oraz bycie liderem w dziedzinie płynów do pojazdów elektrycznych.

Świętując 125-lecie istnienia, Castrol nie tylko przypomina sobie przeszłość, ale także wyznacza kierunki na przyszłość. Nasza strategia „Naprzód, W górę,
Z duchem czasu” jest wyrazem zaangażowania na rzecz rozwoju klientów i pomagania im w stawianiu czoła wyzwaniom jutra. Zamierzamy rozwijać główną działalność na nowe sposoby, korzystając z naszej ultranowoczesnej technologii i marki cieszącej się zaufaniem na całym świecie, gdyż chcemy pozostać czołowym przedsiębiorstwem w branży – powiedziała Michelle Jou, dyrektor generalna Castrol.

Dopracowujemy ofertę pod względem produktów przystosowanych do gospodarki cyrkularnej. Pragniemy pomagać klientom w osiąganiu celów w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz w realizacji nowych możliwości wzrostu, bazujących na produktach innych niż środki smarne – dodała.

Testowane w Formule E

Castrol będzie koncentrował się również na oferowaniu produktów lepiej dostosowanych do gospodarki obiegu zamkniętego, wykorzystując ponownie oleje bazowe, które stanowią główny składnik środków smarnych. Lepiej przystosowany do zamkniętego obiegu olej przekładniowy Castrol został już przetestowany przez zespół Jaguar TCS Racing, który korzystał z tego produktu w wyścigach samochodowych Formuły E podczas zawodów Monaco E-Prix w 2023 r.

W filarze „W górę” swojej nowej strategii Castrol skoncentrował się na klientach przemysłowych, którym chce pomagać zwiększać wydajność, produktywność, a także wykorzystanie gospodarki cyrkularnej. Castrol obsługuje sektor motoryzacyjny, fabryki, robotykę, przemysł lotniczy i kosmiczny oraz branżę wiatrową.

Nie tylko motoryzacja

W roku 2023 koncern nawiązał partnerstwo biznesowe z firmą SKF, wprowadzając ofertę „Olej, jako usługa”
w sektorze metalurgicznym. Propozycja ta umożliwia ponowne wykorzystanie w obiegu zamkniętym płynów smarnych i zmniejszenie ich zużycia przy jednoczesnej poprawie wydajności maszyn.

Firma Castrol nawiązała także współpracę badawczą z laboratorium przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab celem wsparcie programu AstroAnt Payload. AstroAnts to miniaturowa kolonia robotów, które prowadzą prace inspekcyjne i diagnostyczne na zewnętrznych powierzchniach statków kosmicznych, łazików i lądowników. Castrol zamierza ściśle współpracować z MIT Media Lab w zakresie testowania środków smarnych stosowanych w przestrzeni kosmicznej. Sprawdzone będzie, w jakim stopniu produkty te wytrzymają ekstremalne środowisko na powierzchni księżyca.

W miarę jak sektor mobilności i szerzej rozumiana branża zmierzają ku przyjaźniejszej dla środowiska przyszłości, klienci oczekują większego wyboru i coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań. Castrol inwestuje w przyszłość i tworzy nowe możliwości rozwoju i sukcesu, przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb klientów – powiedziała Leszek Radzikowski, Sales Director Automotive Central Eastern Europe.

Nowa strategia skupia się na wzmacnianiu i rozwoju istniejących obszarów działalności, natomiast inicjatywy związane z hasłem „Z duchem czasu”, ukierunkowano na nowe zagadnienia, związanych z zarządzaniem ciepłem i dywersyfikacją rozwiązań w zakresie chłodzenia centrów danych.

Przeczytaj również
Popularne