Stworzona w 1979 roku terenowa klasa G miała być wytrzymałym samochodem do zadań specjalnych. Mercedes chyba w najśmielszych snach nie przypuszczał, że jej legenda będzie trwać, a kolejne generacje niewiele zmienią się od pierwowzoru. Teraz czas na kolejne wcielenie nowej, ale wyglądającej na starą klasy G.
Co się zmieniło w legendarnej terenówce po liftingu? W tym przypadku najlepszą wiadomością jest to, co się nie zmieniło. Auto cały czas budowane jest na ramie drabinkowej, ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie.
Przeprojektowano jednak jednostkę obsługi parametrów off-roadowych, dodano nowy widok w OFFROAD COCKPIT i funkcję wirtualnego widoku pod przodem auta ułatwiającą jazdę w terenie. Dzięki elektryfikacji nowe modele zapewniają lepszą reakcję w terenie i większy komfort na utwardzonych drogach. Miękkie hybrydy ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG)
i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną mają zwiększone osiągami oraz mniejsze zużycie paliwa.
Z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz dwoma wyświetlaczami o przekątnej 12,3” (wskaźników i centralnym, dotykowym) nowa Klasa G jest skomunikowana lepiej niż kiedykolwiek. Kierowcę wspiera szereg zaawansowanych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia a gama opcji MANUFAKTUR, umożliwiających szeroką indywidualizację zarówno nadwozia, jak i wnętrza, została dodatkowo poszerzona.
Wygląd? Został jedynie subtelnie zmodyfikowany, by niczego nie popsuć. Sąsiad więc nie pozna, czy jeździsz starą czy nową Gelendą. Pojawiła się nową osłoną chłodnicy z czterema zamiast trzech poziomych listew oraz przeprojektowano zderzaki. Nowe są też panele słupków A, spojler na krawędzi dachu i materiały izolacyjne, które poprawiają aerodynamikę oraz zwiększają komfort akustyczny.
Terenowa ikona Mercedes-Benz bazuje na sprawdzonej ramie drabinkowej i ma trzy mechaniczne blokady mechanizmów różnicowych oraz reduktor, a także sztywną tylną oś i niezależne przednie zawieszenie.
Podstawę dla terenowych właściwości nowej Klasy G stanowią duży prześwit oraz znaczny skok zawieszenia.
Liczby mówią same za siebie:
• zdolność pokonywania wzniesień (na odpowiednich nawierzchniach) o nachyleniu 45 stopni
• prześwit między osiami: co najmniej 241 mm
• maksymalna głębokość brodzenia: 70 cm
• stabilna jazda na pochyłościach o nachyleniu bocznym dochodzącym do 35°
• kąt natarcia 31° (z przodu) oraz kąt zejścia 30° (z tyłu; bez haka holowniczego).
W jeździe w tak trudnym i wymagającym terenie pomóc ma nowy widok OFFROAD COCKPIT, który zapewnia przegląd istotnych danych dotyczących jazdy poza utartymi szlakami – zarówno na wyświetlaczu kierowcy, jak i na ekranie systemu multimediów. Dodatkowo oferuje on teraz funkcje wspierające jazdę w terenie.
Oprócz wersji Mercedes-AMG odświeżona Klasy G obejmuje odmianę G 450 d oraz G 500. Ta pierwsza zużywa około 10 litrów oleju na sto kilometrów, druga 12,3 l benzyny 100 km. To niewiele, biorąc niezmienną aerodynamikę samochodu oraz osiągi.
Wszystkie jednostki są teraz w pełni zelektryfikowane – jako miękkie hybrydy z instalacją 48 V oferują lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa. W późniejszym terminie ofertę uzupełni pierwsza w pełni elektryczna odmiana Klasy G.
Wnętrze nowej Klasy G jest luksusowe i funkcjonalne. Dzięki integracji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Gelenda stała się bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek wcześniej.
Na życzenie dodatkowy komfort zapewniają funkcja bezkluczykowego dostępu KEYLESS-GO, uchwyty
na pojemniki z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester 3D oraz system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń MBUX. Do wyboru są również dodatkowe i udoskonalone systemy
z zakresu bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy. Przy okazji ponownie wzbogacono gamę opcji MANUFAKTUR, umożliwiających daleko idącą indywidualizację nadwozia i wnętrza.
Nowe modele są standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe felgi aluminiowe z pięcioma podwójnymi ramionami i wydajne reflektory LED. Do wyboru są także nowe wzory obręczy w rozmiarach od 18 do 20 cali.
Klienci mogą zaakcentować terenowy charakter swojej nowej Klasy G, wybierając linię zewnętrzną PROFESSIONAL. Obejmuje ona chroniące przed uderzeniami kamieni osłony reflektorów, chlapacze i terenowe opony o średnicy 18 cali. Z kolei linia zewnętrzna EXCLUSIVE podkreśla ekskluzywny charakter samochodu – między innymi za sprawą osłony chłodnicy ze srebrnym, chromowanym wykończeniem, reflektorów MULTIBEAM LED, pierścienia koła zapasowego ze stali nierdzewnej oraz bocznych progów.
Linia AMG nadaje nowej Klasie G zdecydowanie sportowy charakter. W tym przypadku dynamiczny wygląd definiują poszerzone nadkola, 20-calowe aluminiowe obręcze AMG oraz wielofunkcyjna kierownica sportowa obszyta skórą nappa. Dostępny jest również pakiet Night, obejmujący elementy stylistyczne z wyrazistym wykończeniem w kolorze czarnym.
Dla wszystkich, którzy zamówią nową klasę G, czeka także możliwość niezapomnianej przygody przy odbiorze auta (za dopłatą). Wystarczy pojechać do fabryki w Graz. Na terenie obiektu o powierzchni 100 tys. metrów kwadratowych czeka ich przyjemność z jazdy w najróżniejszym terenie. Program obejmuje również zwiedzanie fabryki MAGNA Steyr, gdzie można z bliska obejrzeć proces produkcyjny.
Najważniejszym wydarzeniem jest jednak odbiór samego samochodu – nowiutkiej Klasy G w szklanej kostce. Pakiet dla dwojga obejmuje także kolację, nocleg w hotelu w centrum Graz i śniadaniem.